Veebisaidi arendamise tehniline ülesanne on esimene ja üks olulisemaid etappe iga kaasaegse veebiprojekti loomise ja käivitamise protsessis. Selle oskuslikkusest sõltub nii töö edenemine ja kvaliteet kui ka nende kooskõla kliendiga.
Mida kvaliteetsemalt on koostatud tehniline ülesanne, seda kiiremini ja lihtsamalt viiakse läbi kõike etappe ja töö saidi käivitamisel. Seetõttu ei tohiks selle dokumendi tähtsust alahinnata.
Tehniline ülesanne on üks või mitu dokumenti, milles määratakse kindlaks nõuded veebiressursile ja näidatakse selle eesmärgid. Samuti sätestatakse selles ressursi arendamise struktuur ja meetodid.
Kõik need ja muud tehnilise ülesande elemendid tuleks kirjutada väga selgelt ja arusaadavalt, et kõik osalejad saaksid ilma lisaküsimusteta aru, kuidas kogu protsess toimub.
Tehnilise ülesande põhieesmärgiks on kõikide tööde liikide ja etappide täielik koordineerimine tellija ja teostajate vahel. Tulevikus on tehnilisest ülesandest kasu mõlemale poolele.
Toome mõningaid näiteid. Tehnilise ülesande abil saame:
Kliendi jaoks on ka dokumendi kasutamine vaieldamatu. Tema abiga saab ta:
Veebisaidi arendamise tehniline ülesanne on selliste spetsialistide ülesanne nagu ärianalüütik, arendaja ja projektijuht. Nad suudavad kogu töö käiku üksikasjalikult ja asjatundlikult kirjeldada.
Kliendi osalemine tehnilise ülesande koostamisel on teretulnud ja seisneb järgmises:
Sisendiks on oodatud põhjalik kliendipoolne tagasiside, et luua veebiressurss, mis vastaks kliendi kõikidele ärivajadustele.
DIGIELU saab Teid konsulteerida ning aidata koostada pädev tehniline ülesanne kodulehe arendamise eesmärgil.
Selleks, et klient ja teostajad saaksid üksteisest ja projekti eripärast aru, on vaja kirjutada tehniline ülesanne kodulehe arendamiseks selgelt ja lihtsalt. Vastasel juhul ei pruugi pooled kokkuleppele jõuda.
Ärge kasutage tehnilises ülesandes subjektiivseid omadussõnu “ilus”, “kaasaegne” jne. Vältige selliseid üldisi sõnastusi nagu “lehekülg peaks meeldima kliendile” või “ainult asjatundliku sisu postitamine”. Selliste üldiste ja põhjendamatute väidete asemel lisage faktiliselt tõestatud teavet või arvandmeid.
Parem on eemaldada või ümber sõnastada kõik ebatäpsed ja kontrollimata väited. Näiteks kasutage fraasi “suur koormus” asemel konkreetset “kuni 70 tuhat külastajat korraga”.
Iga veebiressursi aluseks on selle struktuur. Seetõttu on vaja see kõigepealt kooskõlastada arendusmeeskonna ja kliendi vahel.
Struktuuri saate näidata tehnilise ülesande skeemil või loetelus. Peamine on see, et selles on olemas saidi lehekülgede paigutus, nende võimalik sisu ja nende vaheliste üleminekute viisid.
Pädevat tehnilist ülesannet ei ole võimalik teha ilma veebiressursi eesmärgi üksikasjaliku kirjelduseta. Külastajate saidi kasutamise stsenaariume tuleb kliendile diagrammi abil näidata:
See lihtne skeem on tüüpiline interaktiivsete teenustega veebisaidi puhul. Lihtsamate veebiressursside, näiteks sihtlehe või visiitkaartide puhul ei ole see nõutav, kuid soovitav.
Sisu mängib iga veebiressursi puhul olulist rolli. See võib olla täiesti erinev. Tehniline ülesanne, mis ei täpsusta sisu tüüpi ja selle maksumust, ei lihtsusta saidi käivitamist, vaid teeb selle ainult keerulisemaks. Seetõttu on vajalik sisu kinnitamise etapp.
Oluline on juba algusjärgus kokku leppida, millist teavet veebilehele pannakse ja kui seda kirjutavad kolmandatest isikutest autorid, siis ka selle maksumus. Täpsustage spetsifikatsioonis, millist tüüpi sisu tuleb koostada ja millised on selle kulud.
Vajad toimiv koduleht või e-pood? Tunned raskusi tehnilise ülesanne koostamisega? DIGIELU aitab ning toob Teie ideed ellu!
IT-tööstuse ning rakenduste ja kodulehe arendamise paremaks arusaamiseks lugege meie ainulaadseid artikleid. Need artiklid sobivad suurepäraselt ettevõtetele, kes soovivad hankida kvaliteetset äriressurssi.
Online elu on dünaamiline ja pidevalt muutuv. Kvaliteetne veebisait on väga oluline, et teie ettevõte oleks internetiavarustes esindatud. Te jääte oma konkurentide selja taha ja ilma veebisaidita jäätegi täiesti maha. Veebileht on oluline iga turundustegevuse jaoks.
Kas olete kunagi mõelnud, miks mõned ettevõtted maksavad veebilehe eest kümneid tuhandeid eurosid, kui mõni teine ettevõte maksab vaid mõnisada eurot?
Jah! Garantii kehtib 1 aasta. Kuna kirjutame palju enda ja kohandatud koodi ning töötame enamasti WordPressi platvormil, võib pluginade värskendamine põhjustada ühildumatust meie kohandatud koodiga. Kui ühe aasta jooksul meie süül midagi katki läheb, siis parandame selle kiirelt ära.
Tööaeg sõltub mitmetest teguritest: kas tegemist on ühelehelise veebilehega või suure veebipoega jne. Töö võib kesta ühest nädalast kuni mitme kuuni.
Igaüks peaks mõistma, et heal tasemel veebilehekülg on investeering. Maksate veebilehe eest, mis teenib teile raha. Milleks muidu teile kodulehte vaja on? Ettevõtted investeerivad kinnisvarasse, transpordivahenditesse, mööblisse, tehnikasse, kuid kummalisel põhjusel ei investeerita veebilehe loomisesse.
Tahame selgeks teha, et heal tasemel veebilehekülg on kaasaegne ja toimiv lahendus raha teenimiseks 2022. aastal.
Heal tasemel isikliku kodulehe hinnad algavad 1 500 eurost, veebipoe hinnad 3 000 eurost. Kuid siin tasub mõelda, kui palju raha veebilehe loomine teile sisse tooma hakkab.
Me ei loo kodulehte ega anna seda kliendile lihtsalt üle, vaid me arvestame iga kliendi võimalustega.
Näide: ühel ettevõttel on terve osakond, mis tegeleb veebilehega. Pakume neile süsteemi, milles nad saavad mugavalt töötada.
Teine näide: veebipoe omanikud on eakad inimesed. Loome neile veebipoe nii, et seda oleks mugav hallata.
Kasvõi hiina keeles. :)